Support Development...
 
Notifications
Clear all

Support Development of Cultural-Nationalism

10 Posts
1 Users
0 Reactions
95 Views
vizionar777
Posts: 640
Topic starter
(@vizionar777)
Noble Member
Joined: 1 month ago

ЦРНА ГОРА 

Вук Ст. Караџић – Црна Гора и Бока Которска
Попис свега становништва Црне Горе 1879, I. том
Попис свега становништва Црне Горе 1879, II. том
Марјан Болица – Извјештај и опис Санџачког калифата 1614.
Трифун Ђукић – Извјештаји о бојевима Црногораца с Махмут-пашом Бушатлијом
Ристо Ј. Драгићевић – Неколико података о црногорским барјактарима и барјацима
др Ђурђица Петровић – Матаруге у касном средњем веку 

Стара Црна Гора

Јован Ердељановић – Стара Црна Гора
Јован Ф. Иванишевић – Подловћенско Цетиње
Павле Радусиновић – Насеља Старе Црне Горе општи дио
Павле Радусиновић – Насеља Старе Црне Горе посебни дио
Павле Радусиновић – Становништво и насеља зетске равнице од најстаријег до најновијег доба, општи дио
Павле Радусиновић – Становништво и насеља зетске равнице од најстаријег до најновијег доба, поријекло насеља и становништва, 2. део
Митар Пешикан – Зетско-хумско-рашка имена на почетку турског доба
Андрија Јовићевић – Зета и Љешкопоље
Андрија Јовићевић – Малесија
Богдан Лалевић и Иван Протић – Васојевићи у црногорској граници
Богдан Лалевић и Иван Протић – Васојевићи у турској граници
Радослав Јагош Вешовић – Племе Васојевићи
Спомени на претке и прошлост Васојевића
Андрија Јовићевић – Плавско-Гусињска област, Полимље, Велика и Шекулар
Милисав Лутовац – Рожаје и Штавица
Милисав Лутовац – Бихор и Корита
Андрија Јовићевић – Ријечка Нахија
Бранислав Ђурђев – Постанак и развитак брдских, црногорских и херцеговачких племена
Јован Ердељановић – Кучи, племе у Црној Гори
Јован Ердељановић – Братоножићи
Петар Шобајић – Бјелопавлићи и Пјешивци
Персида Томић – Врачани
Вуле Кнежевић – Племе Шаранци
Стеван Поповић – Ровца и Ровчани
Мирко Бајрактаровић – Ровца
Рајко Раосављевић – Морача, Ровца, Колашин
Раде Вујисић – Братство Вујисића
Ристо Ковијанић – Помени црногорских племена у которским споменицима 14-16. вијек
Ристо Ковијанић – Помени црногорских племена у которским споменицима 14-16. вијек, књига II
Житије Светог Стефана Пиперског
Момчило Гогић Лутовац – Андријевица
Милисав Лутовац – Беране
Илија Радуловић – Бијело Поље
Јово Медојевић – Православно становништво Бијелог Поља и њихове крсне славе
Илија Радуловић – Подгорица
Милисав Лутовац – Рожаје
Миливоје С. Ђуришић – Парци и њихови житељи – Ђуришићи и Раичковићи
Ранко Бубања – Монографија БУБАЊА
Радојка Цицмил-Реметић – Топоними зоонимског порекла на Пивској планини
Милета Р. Јанковић – Хроника села Лијешња у Ровцима (рукопис)
Марко Д. Обрадовић – Поријекло и родослов Обрадовића из Лубница
Марко Миљанов – Целокупна дела (Примјери чојства и јунаштва. Живот и обичаји Арбанаса. Нешто о Братоножићима. Разно)
Бранислав М. Вуковић – Заостро у простору и времену

Стара Херцеговина

Светозар Томић – Бањани
Светозар Томић – Пива и Пивљани
Светозар Томић – Дробњак, Пива и Бањани
Обрен Благојевић – Пива
Радивоје М. Тадић – Генеалогија пивског братства Тадић и друга братства презимена Тадић”
Светозар Томић – Шавник
Андрија Лубурић – Дробњаци, племе у Херцеговини
Стојан Караџић и Вук Шибалић – Породице у Дробњаку и њихово поријекло
Петар Шобајић – Никшић
Петар Мркоњић – Средње Полимље и Потарје у новопазарском санџаку
Жарко Шћепановић – Средње Полимље и Потарје
Мирко Барјактаровић – Етнички развитак Горњег Полимља
Милисав Лутовац – Србљаци у горњем Полимљу
Вукашин Шошкић – Шошкићи из Полимља
Славољуб Шошкић – Братство Шошкић, монографија са родословом/a>
Милета Војиновић – Пљеваљски крај, прошлост и порекло становништва

Видоје Деспотовић – Наша села
Милорад Јокнић – Становништво у пљеваљском крају
Ема Миљковић – Пљеваљско друштво – преображај из српског трга у Османску касабу
Јовановић, Радовић, Меденица, Ракочевић – Колашин
Богумил Храбак – Риђани
Митар Пешикан, Душанка Бојанић – Попис заорјенског племена Риђана с краја XV века
Гојко Килибарда – О постанку неких топонима у Бањанима и Грахову
Чедомир Булајић – Родослов братства Булајић
Милун М. Штурановић – Озринићи крај Никшића
Милан Пековић – Никшићка жупа

Црногорско приморје

Саво Накићеновић – Бока
Глигор Станојевић – Попис Херцеговаца пресељених у Боку Которску послије Карловачког мира
Глигор Станојевић – Катастри Херцег Новог и Рисна из 1704. године
Радославка Радојевић – Структура популације становништва Херцег Новог са аспекта антропонимије у току 19. и 20. века
др Горан Комар – Херцегновски ћирилични пописи (1750-1826)
др Горан Комар – Књиге од вјерности и доброте топаљске комунитади (1751-1806)
др Горан Комар – Даниловићи (зубачки и новски прваци)
Јован Вукмановић – Паштровићи
Андрија Јовићевић – Црногорско Приморје и Крајина
Јован Вукмановић – Етнички процеси и састав данашњег становништва у Старом Бару
Јован Вукмановић – Етнички процеси и састав данашњег становништва у Улцињу

Херцеговина

Ристо Милићевић – Херцеговачка презимена
Јевто Дедијер – Херцеговина
Јевто Дедијер – Билећске Рудине
Поименични попис санџака вилајета Херцеговина
Петар Шобајић – Корјенићи
Саво Пујић – Џиварска црквена општина
Рајко Пантов Вукашиновић – Зупци под Орјеном у Херцеговини
Обрен Ђурић-Козлић – Шума, Површ и Зупци у Херцеговини
Миленко Филиповић и Љубо Мићевић – Попово у Херцеговини
Неђељко Паовица – Љубомир
Неђељко Паовица – Завође
Петар Шобајић – Дабарско Поље у Херцеговини
Глигор Станојевић – Попис Херцеговаца пресељених у Боку Которску послије Карловачког мира
Жељко Марић – Бишће јуче, данас
Владимир Ћоровић – Мостар и његова српска православна општина
Група аутора – Срби у Мостару
Група аутора – Епископија захумско-херцеговачка
Владимир Ћоровић – Српски манастири у Херцеговини
Љубинка Којић – Манастир Житомислић
Михајло Динић – Хумско-требињска властела
Михајло Динић – Земља Херцега Светога Саве
Есад Куртовић – Хум и Херцеговина кроз повијест
Роберт Јолић – Становништво Бротња у турско доба
Анте Фигурић – Требиње некада и данас
Саво Пујић – Ономастика Придвораца Требињских
Саво Пујић – Ономастика Површи Требињске
Неђељко Р. Деретић – Ономастика Ораховца у Херцеговини
Момчило Ћурић – Ономастика Љубомира
Вељко Брборић – Ономастика села Пустипуха у централној Херцеговини
Мирослав Нишкановић – Насеља Дрежнице и њихово становништво
Б. Тунгуз, А. Тунгуз – Калиновачко Загорје, Жупа, Междра и Мрежица
Радомир Станић – Стари српски надгробни споменици у Мостару
Радмило Б. Пекић – Задужбина Јелене Лазаревић у Херцеговини
Војислав Војо Митров Шешлија и Томислав Томо Павлов Шешлија – Трагом наших предака / Братство Шешлија
Владимир Дучић – Трагом презимена Дучић
Веселин Трапарић – Трапарићи
Шематизам српско-православне Митрополије и архидијецезе херцеговачко-захумске за 1890. годину
Шематизам српско-православне Митрополије и архидијецезе херцеговачко-захумске за 1900. годину
Споменица епархије захумско-херцеговачке из 1928. године
Љубо Михић – Љубиње са околином
Љубо Михић и Џелалудин Кантарџић – Банчићи, село стогодишњака
Р. Шаренац – Породица Шаренац Кресојевић
Богомил Храбак – О херцеговачким влашким катунима према пословној књизи дубровчанина Џивана Припчиновића
Радмило Б. Пекић – Врм и тврђава Клобук од најранијих помена до пада под турску власт
Radmilo B. Pekić – Maleševci in Bileća`s Rudine (на енглеском језику)
Радмило Б. Пекић – Херак Милошевић – крамар Малешевац
Радмило Б. Пекић – Писани помени манастира Тврдош из XV вијека
Стево Анђелић – Анђелићи


Reply
vizionar777
Posts: 640
Topic starter
(@vizionar777)
Noble Member
Joined: 1 month ago

СРБИЈА И УОПШТЕНА ЛИТЕРАТУРА:

Велимир Михајловић – Српски презименик 
Милица Грковић – Речник личних имена код Срба
Јован Цвијић – Антропогеографски проблеми балканског полуострва
Јован Цвијић – Антропогеографски списи
Јован Цвијић – Метанастазичка кретања; њихови узроци и последице
Реља Новаковић – Одакле су Срби дошли на Балканско полуострво
Сима Лукин Лазић – Срби у давнини, Загреб, 1894.
Павел Јозеф Шафарик – O пореклу Словена, 1828. године
Т. Маретић – Славени у давнини, Загреб, 1889.
Тибор Живковић – Gesta Regum Sclavorum I (Летопис попа Дукљанина, уз критички осврт)
Тибор Живковић – Gesta Regum Sclavorum II (Летопис поа Дукљанина, уз критички осврт)
Мита Костић – Исељавање Црногораца у Србију 1889. године
Мита Костић – Српска насеља у Русији
Мита Костић – Нова Србија и Славеносрбија
Бранислав Ђурђев – Нешто о влашким старјешинама под турском управом
Влајко Палавестра – Народна предања о старом становништву у динарским крајевима
Зборник Илариона Руварца
Милан Ђаков Милићевић – Поменик знаменитих људи у српскога народа (1888.)
Петар Влаховић – На животним раскрсницама
Богумил Храбак – Католичко становништво у Србији 1460. – 1700.
Драго Роксандић – Српска и хрватска повијест и “нова хисторија”
Андрија Качић Миошић – Разговор угодни народа словинскога
Владимир Ђурић – Промене у насељима у ФНР Југославији
Српска народна јела и пића из 1908. године
Владимир Ћоровић – Прилог проучавању начина сахрањивања и подизања надгробних споменика у нашим крајевима у средњем веку
Стара Србија и Арбанаси (Српско-бугарски односи и арбанашко питање), Београд, 1904.
Александар Крстић – Сеоска насеља у Подунављу и Посавини Србије и јужне Угарске у 15. и првој трећини 16. века
Биљана Миленковић-Вуковић и Ласта Ђаповић – Етнографска грађа у делу Јована Мишковића
Турски катастарски пописи из 1455. за област Бранковића – додатак из Гласа јавности
Архива Арона Деспинића о трговини Србије и Аустроугарске од 1808 до 1859. године, Леонтије Павловић
Култови лица код Срба и Македонаца, 1965. године Леонтије Павловић
Ивица Тодоровић – Мултидисциплинарна истраживања порекла становништва Србије
Тодоровић/Вучетић/Марић – Непосредни резултати нових мултидисциплинарних етногенетских истраживања Срба и становништва Србије
Тодоровић/Вучетић/Марић – Компаративни аналитички осврт на најновија генетска истраживања порекла Срба и становништва Србије – етнолошка перпесктива
Стари српски записи и натписи
О српском имену по западнијем крајевима
Ђорђе Јанковић – Српско поморје од 7. до 10. столећа
Списак крупних земљопоседника Бач-Бодрошке жупаније 1897. године (превод и карта)
Љубомир Стојановић – Стари српски родослови и летописи
Александар Лома – Топонимија Бањске хрисовуље
Тибор Живковић – Словени и Ромеји
Јован Суботић – Србско презиме (чланак из 1839.)
Михаило Динић – О називима средњевековне српске државе
Тибор Живковић – Етничке промене на територији данашње Србије у периоду од VI до Х века

СРБИЈА 

Тихомир Ђорђевић – Архивска грађа за насеља у Србији у време прве владе кнеза Милоша
Лепосава Цвијетић: Попис становништва и имовине у Србији 1834. године
Статистика Краљевине Србије – Регистар имена вароши, варошица, села, заселака и општина по попису становништва из 1890. године
Државопис Србије, 1862. – Свеска I
Државопис Србије, 1862. – Свеска II
Државопис Србије, 1863/64, 1864/65. – Свеска III
Државопис Србије, Попис кућевне стоке у Србији, 1866. – Свеска IV
Државопис Србије, Попис обрађевина у Србији, 1867. – Свеска V
Државопис Србије, 1866-1870, Свеска VI
Државопис Србије, 1864-1871. – Свеска VII
Државопис Србије, 1864-1873. – Свеска VIII
Државопис Србије, 1874. – Свеска IX
Државопис Србије, 1870-1871, 1874-1875. – Свеска X 
Државопис Србије, 1874-1878. Свеска XI
Државопис Србије, 1866. Свеска XII
Државопис Србије, 1834-1884. – Свеска XIII
Државопис Србије, 1884-1887. – Свеска XIV
Државопис Србије, 1874.-1879. – Свеска XV
Државопис Србије, 1884. – Свеска XVI
Државопис Србије, 1880-1887. – Свеска XVII
Државопис Србије – Свеска XVIII
Државопис Србије, Статистика виноградарства у Краљевини Србији за 1889. годину – Свеска XIX


Reply
vizionar777
Posts: 640
Topic starter
(@vizionar777)
Noble Member
Joined: 1 month ago
Крв и Тло: зашто је раси потребан животни простор

Ричард Престон


Све одрживе нације су засноване на двема потпорама: њиховим посебним генетским идентитетом и означеним земљиштом. Никад у свој историји није постојала права нација која није била заснована на овој основној истини и природном закону, нити ће када постојати.

Овај појам „крви и тла“ је уплетен у историју наше расе као пословични златни нит. Гени и земља су неопходне да би наш род преживео, и обе су тренутно под нападом у свим деловима света настањеним људима наше расе.

„Крв и тло“ није, како наши непријатељи убеђују свет, „нацистички“ појам. Постојао је и дуго пре него што га је Национал социјалистичка влада употребила у свом речнику, а употребљен је и у многим другим приликама од тада.

Иронично је да онај народ који се представља као највећи непријатељ национал-социјалиста – Јевреји – је у ствари највећи заступник „крви и тла“, и зато је корисно изучити јеврејско тумачење гена и земљишта ради поређења и поука које би нам оно могло дати.

Генетско порекло јудејства

Читаоци National Vanguard магазина знају да постоји означена генетска подлога за јудејство (погледајте бр. 128). Ово је први стуб на којем су се Јевреји организовали: генетска истоветност било где да се они налазили у свету.

Њихова строга правила која одређују ко може постати Јеврејин, а ко не, су изричито направљена како би ово генетско разликовање остало што чистије могуће. Тако и после две хиљаде година Јевреји из свих делова света, Ашкеназим или Шепардим, још увек деле 77% своје генетске истоветности.

Чак и током Дијаспоре, када је римљанска освета расејала Јевреје на четири стране после јеврејске издаје и свиерпих убистава многих Римљана – и ако су их Јевреји сами позвали да се населе на њиховој земљи – Јевреји су осигурали да две основне подлоге за њихов опстанак, генетска заједница и животни простор, буду поштоване колико год да је то било у њиховој могућности.

Ово су успели пошто су направили правило под којим је само особа чија је мајка Јеврејка постала део њихове нације, и друго, јер су урадили све у својој могућности да буду што географски изолованији од својих домаћина.

На овај начин су постали сада познати „гетои“, али је важно поменути да су Јевреји то урадили добровољно, барем на почетку, и да им такав начин живота Европљани нису наметнули. Коначно, крајем XIX века, ционизам је се појавио међу Јеврејима.

Овај покрет (који је такође раздвојио јудејство од свог традиционалног савезника, муслиманског света – сарадња између Ислама и јудејства у вековима пре ционизма се разликује од садашње мржње између ових група, али о овоме неки други пут) је био логичан исход јеврејске тежње ка крви и тлу.

Јер Јевреји су схватили да се на крају, како би заштитили своју генетску чистоћу, морају настанит на значајној територији, а не да се само ослањају на гетое окружени увек присутној могућности расног мешања и тако слабљења њиховог генетског пула. Тако су ционисти активно сарађивали са Национал- социјалистичком владом, чак и при састављању чувених нирнбершких закона који су одредили ко је Јеврејин, а ко није.

Поука коју можемо извући

Ентони Џејкоб, творац књиге „White Man, Think Again”, је једном прокоментарисао да Јевреји толико мрзе Хитлера зато што су током његове владавине, по први пут, погледали у огледало и видели аријевску варијанту свог народа. Толико су се преплашили да још увек нису престали са дерњавом.

У овом коментару има далеко више истине него на први поглед. Заиста, опстанак наше расе потпуно зависи од усвајања и употребе тактика које су Јевреји и сами употребили како би осигурали свој опстанак: генетске истоветности и посебног животног простора.

И ако ће неки људи у Белом националистичком покрету бити запањени када ово прочитају, морамо рећи да требамо бити више као Јевреји (без негативних особина, као што је групна криминалност, подмуклост и мноштво других непријатних карактеристика), али у смислу да требамо почети, одмах, са практичном применом (и приврженошћу ка) појма крви и тла.

На неки мали начин, белци се већ позитивно односе ка појму сопственог животног простора. Феномен „белог лета“ је управо један пример овог позитивног одговора: белци траже уточишта у комшилуцима и периферијама градова насељеним лудима њихове расе, а удаљавају се од расних странаца који им онемогућују нормалан живот.

Географско Издвајање

Како год, требамо да искористимо несвесан, али распрострањен, феномен белог лета и окренути га у нешто свесно и стварно. Другим речима, требамо, као први корак, да саградимо сопствене гетое – наше беле гетое. Ово је први важан корак који је предуслов за наш настављени опстанак, нарочито због тога што су све наше нације у Северној Америци и Европи изложене све већој и већој имиграцији из трећег света.

Негде у нашим редовима, или могућим редовима, су људи који поседују имовину и који имају бизнисе где запошљавају значајне бројеве људи. Потребно нам је земљиште – означени географски простори – и нешто што би наш народ привукло у те просторе (опширно говорећи, прилике за запошљавање би били једини прави мотиватори за такав подухват, што значи да су нам неопходни способни предузетници као његови први покретачи).

Ови бели гетои не смеју да буду утврђене зграде из прошлости, као пропали експеримент „Аријевских Нација“ у Ајдаху који је само привукао велики број неспретњаковића. Потребне су нам праве заједнице насељене радним и стваралачким народом.

Ово није немогућ сан. У Америци постоје на хиљаде градића који имају основну инфраструктуру. Све што им је потребно је долазак једрих, про-белих, породица (активних у поркету), а ови градићи би ускоро почели да расту и били би преобраћени у наше мале гетое. Како би становништво расло тако би расла и потражња за производима и услугама, а тај наш циљ би народ испунио.

Нужда за остваривање оваквих теритотријалних иницијатива се не може потценити; последње рачунице нам показују да је бело становништво у Америци опало на само 66 процената, и да се убрзано смањује. Ово не значи да се бројеви белаца смањују због ниског наталитета, барем не у Америци, него због све већег усељавања и раста не-белог становништва.

Време истиче: требамо да престанемо са причом и да почнемо са радом. Морамо да научимо од најуспешнијег народа, што се опстанка тиче, то јесте Јевреја и да из њиховог искуства узмемо неопходне поуке.

На крају, када будемо основали сопствене гетое, мораћемо да заузмемо значајан географски простор, баш као што су Јевреји урадили, и одржати га по сваку цену, баш као што Јевреји раде данас.

Прастари нагон за крв и тло мора опет постати наш главни циљ јер без њега ћемо сигурно бити истребљени.


Reply
vizionar777
Posts: 640
Topic starter
(@vizionar777)
Noble Member
Joined: 1 month ago

КРВ И ЧАСТ ПРИРУЧНИК ЗА БОРБУ

 

 КРВ И ЧАСТ ПРИРУЧНИК ЗА БОРБУ

ПРЕДГОВОР СРПСКЕ КРВ И ЧАСТ ДИВИЗИЈЕ

Ова одлична књига саборца и ветерана Крв и Част Скандинавије је важан путоказ за сваког данашњег НС активисту, како у Србији тако и у Европи и свету. Имајући у виду да се тренутна ситуација ZOG репресије према НС покрету разликује од земље до земље, српски Крв и Част покрет делује у складу са условима у нашој земљи. Србија се налази под Ционистичком окупационом владом где је сваки облик Национал Социјализма забрањен и прогоњен, као и сви облици расног патриотизма. Зато, српски НС покрет је принуђен да делује по принципима Отпора без вође и да има ћелијску структуру вођен идеализмом активиста, као и постојећим принципима покрета. У неким земљама је мање-више Крв и Част активност легална, али све док се ситуација у Србији непромени на боље да сваки Србин има слободу говора, мишљења и окупљања, наша алтернатива ће бити Отпор без вође. Ове практичне савете из књиге требамо применити на наше српске услове и деловати као и до сада мудро и ефикасно, одлучно и борбено. Национал Социјалистички покрет живи у Србији од почетка ’90-их, а тренутно је најјачи у Русији која нам пружа највећу подршку, ми смо будућа предводница европских националних снага за ослобођење беле Европе од ционистичког ропства и мултирасног хаоса. Српски НС револуционари морају бити ментално и физички спремни на борбу која предстоји за мајку Србију коју нам наши непријатељи распарчавају и уништавају на све начине. Крв и Част је идеал свих европских револуционарних бораца који се боре за своје тло и своју врсту, јединство је кључ до победе, зато корачајмо јединствено за расу и нацију до слободе!

За Крв и Част, за Крв и тло – Србија Србима!
Српска Крв и Част Дивизија

КРВ И ЧАСТ ПРИРУЧНИК ЗА БОРБУ

Посвећујем ову књигу сећању на наше мученичке хероје George Lincoln Rockwell-у и Ian Stuart Donaldson-у, прве пропагандисте и политичке иноваторе послератне НС ере; затим нашим саборцима Steve “Micetrap”-у са whitepride.net-а и Erich Gliebe-у, уреднику Resistance магазина који је сачувао велики пројекат и у њему правилно поставио приоритете; и на крају, мојим врло добрим пријатељима, неопеваном шампиону пропаганде ратовања, Marcel Schilf-у, видео виртуозу, Markо "Jäsä" Järvinen-у и најхрабријем Швеђанину, Robert ”Info-14” Vesterlund-у.

ПРЕДГОВОР

Чињеница је, да упркос свему оном што се догађа унутар и око нашег такозваног Покрета, у основи, постоје само два права разлога за постојање тог покрета: 1. Рушење владајућег старог поретка наших непријатеља; 2. Изградња новог поретка заснованог на нашим сопственим принципима и идејама.
Нажалост, истина је и да смо подбацили у оба случаја.
Очигледно је да нико не може да очекује повратак оклеветане и угњетаване идеје као што је Национал Социјализам у тако релативно кратком временском периоду. Између осталог, и хришћанима је требало стотине година да поврате територију након смрти њиховог оснивача од стране циониста тог времена. Мада, због свог уложеног труда и пожртвовања у претходних 50 година, очекиван је мало већи напредак него што је то случај. Непријатељска држава нас је више притезала него што је излазила у сусрет нашим захтевима или била уздрмана нашим отпором.
Главни разлог наших промашаја и падова лежи у томе што се никад не суочавамо са проблемом КАКО зграбити власт. Наравно, већина нас зна ШТА хоће и ЗАШТО нам је то потребно. Али када се дође до суштинског питања КАКО то извести, већина људи из покрета (и вође и следбеници) се повлаче у безбедне снове из старих, добрих времена, у слаткоречиве политичке интерпретације, фанатичне религиозне ставове – или једноставно у спокојну удобност дружења по пабовима.
Због истицања ове чињенице био сам нападнут изјавама да сам песимиста и десничарски анти-интелектуалац. Ове оптужбе су, наравно, чиста глупост и углавном су долазиле управо од оних људи који су били мете моје критике. У сваком случају, потребни су нам знање и аргументи. Али, као што сам већ више пута нагласио: истина вас неће ослободити. Никада никога и није. За слободу, као и за све остале ствари у животу се треба изборити. Нажалост, “истина” је сада постала сувише релативна и превише је надувана да би била од неког одлучујућег значаја за нашу борбу.
Немојте ме погрешно схватити. Ја знам да је истина на нашој страни, и ви то знате, и поприличан (али још увек недовољан) број добрих људи то зна такође. И шта онда? Све је то у реду и добро је едуковати наше људе. Али већина наших људи има основно знање, природне инстинкте, здрав разум и здраву енергичност да схвате о чему се ту ради и зашто се морамо борити.
И да будем потпуно отворен: Колико су нам заправо потребни аргументи? Колико често имамо шансу да их изнесемо? Наравно, увек би требали да будемо спремни да изложимо наш случај. Али, да ли је то заиста приоритет?
Из понуђених књига и магазина унутар покрета, човек би помислио да је знати тачан број јеврејских комесара у Лењиновој влади или шта нека рок “звезда” мисли о музици, пиву и Адолфу Хитлеру, нешто најбитније за НС читаоца, као и трагање за нашим коренима и оживљавање наших традиција… Засигурно! Али Аријевска браћо и сестре, управо сада се суочавамо са физичким истребљењем – и као покрет и као раса. А ако бих могао да будем мало оштар, рекао бих да је културни хобизам луксуз који тренутно не можемо себи да дозволимо. У ствари, нисам толико оштар, али сигурно је да је наш главни приоритет да ДЕЛУЈЕМО и да знамо КАКО. А одговор на питање када јесте САДА. 55 година смо размишљали о одговору на питање зашто. Другим речима, крајње је време за примену приоритета.
Ова књига је намењена попуњавању празнине што се тиче актуелних инструкција активистима. Требало би да се прочита као допунски наставак мог првог дела “Пут који предстоји”. Срећан сам што могу да нагласим да је ова књижица позитивно прихваћена у већини битних кругова у Покрету. Неки су је одмах одбацили и то ме нимало не чуди. Ипак је она била оштар напад на лењивце, профитере и паразите покрета. Неки други су је дискретно избегли (бојкотовали) и тада сам се баш запитао: Да ли су неки од кључних људи Ian Stuart-ове организације више склони rock and roll-у или rock and revolt-у? Па, ускоро ћемо то видети. ZOG има начине да нас све тестира.
Генерално, верујем да је “Пут који предстоји” направио неколико корака напред на дугом и тешком путу ка победи. Чињеница да је до сада преведена на пет језика и да се појавила интернет верзија на два језика, доказује да је постојање ове књиге оправдано.
Ако је “Пут који предстоји” обухватио основне принципе и циљеве, ова књига би требала да буде потпуно оперативно упутство за Крв и Част борца.

Прво поглавље:
ИДЕОЛОГИЈА

Национал Социјализам је идеологија националног револуционарног покрета који представља Крв и Част. Око тога не треба да буде ни сумње ни расправе.
Зашто? Зато што је ово једина идеолиогија која не само да одржава вечне законе природе у начелу и наше интересе до детаља, већ садржи и енергију потребну да поведе своје следбенике, у најбољем случају победоносно, а у најмању руку, часно кроз борбу која предстоји.
Таква идеологија, наравно, изазива мржњу и непријатељство и иницира злочиначки против напад од стране наших непријатеља у ционистичкој окупационој влади (ZOG - Zionist Occupation Government). Али ZOG ће покушати да саботира и обрише БИЛО КОЈУ претњу упућену својој тиранској владавини, био то отворен Национал Социјализам или народни патриотизам. Изабравши другу опцију, брже ћете се уздићи, али ће пад бити не само сигуран, већ и доста тежи, разорнији и нечаснији од онога што би се десило НС-у.
Национал Социјализам није само прави избор, већ је и једина права алтернатива која није осуђена на пропаст. Она засигурно захтева издржљивију борбу, али такође привлачи и издржљивије борце. А ако хоћете да избегнете непријатељство, ваш најбољи избор је да легнете на леђа као најобичнији бедник – и мирно… умрете.
Потребно је дефинисати Национал Социјализам. Избећићемо замку идеолошке дебате. Бог зна колико има књига и чланака на ту тему. Сувише је рећи да живимо на прагу новог миленијума (ово је писано на почетку 2000. године) у времену које се прилично разликује од 20-их и 30-их година XX века у Немачкој и 40-их у Европи. Иако је непријатељ остао исти, промењен је његов наступ и тактика. Појавиле су се нове претње и нови непријатељи су се издигли – понекад замењујући старе, али су углавном резултат исте болести. Данашњи “нациста” мора да се прилагоди новим временима. Ова реч не звучи баш најбоље, знам, али је ипак прикладна за употребу.
Фундаменталисти могу бити поштовани као лојалне легије верних следбеника, али у стварном животу политичке борбе, њихов ризик се огледа само у томе што се појављују као духови обучени у предратне униформе – импресивно као перје птице додо и исто тако изумрли. Сви тако обучени никуда неће стићи и то би могао бити прави ћорсокак за оне који механички понављају тактике и стратегије од пре пола века.
Можда звучим брутално прагматично, али можда могу да утешим фундаметалисте потсећајући их да ни Хитлер није имао превише времена за реакционарне националисте свог времена. Остаци немачког царстава су у најбољем случају били живописнији део параде за Дан ветерана. Брзо су нестали са политичке сцене иако су њихове вође као што су Hindenburg и Ludendorf уживали лично поштовање Фирера.
Сва правила имају своје изузетке. И док је Национал Социјализам потиснут свуда у свету, расте број земаља у којима је наша идеологија забрањена. Ово, наравно, доводи до дилеме. Да ли би требало да се тотално држимо својих принципа и напустимо легалност због тајног политичког рата? Или да делујемо као вукови у овчијој кожи (или као ђаволи под маском како би наши непријатељи то описали)?
Тренутно немамо баш много избора. НС покрети у овим проклетим нацијама псеудо-демократије најподмуклије врсте, немају ни снаге ни средстава за отворен рат насилног отпора. Због тога је препоручљива или инфилтрација у већ створене националистичке групе или стварање нових. Иако ово може деловати као контрадикација уводним реченицама овог поглавља, НС утицај може обновити ове групе и покренути их напред на право бојно поље. Чврсти “нацисти” који не пристају на било какав разводњен демократски облик борбе, и даље имају опцију борбе “Отпор без вође” и директну акцију. А ако ZOG одлучи да затвори чак и демократску опозицију, онда нам не оставља никакав избор. (Ипак има пуно приручника за герилски рат…)
Организациони аспекти ће бити детаљно обрађени у следећем поглављу. Као закључаг овог поглавља могу само рећи да је наше убеђење Национал Социјализам. То је идеја која живи и расте у нашим срцима и главама – иако не може увек бити у нашим политичким програмима.

Друго поглавље:
ОРГАНИЗАЦИЈА


Ово је без сумње најбитније поглавље у књизи и исто тако га је било најтеже написати, не само зато што је ова тема била толико занемаривана већ и зато што садржај овог поглавља може бити пресудан.
Требало би се најпре позабавити нашом “мајчинском” организацијом, Ian Stuart-овим Крв и Част покретом. Сада постоје огранци или дивизије покрета у већини Белих земаља. У неким земљама је покрет јак док је у другим нешто мало више од поштанског фаха и пар храбрих момака. У неколико земаља је мање или више забрањен, а бар у две је подељен на супротне секције (у једној због политичких разлога а у другој због личних, углавном).
По правилу, Крв и Част покрет је организован као мрежа чије су активности углавном засноване на отпору без вође (leaderless resistance). Изузетак је Немачка, где су Крв и Част саборци вероватно из етничких и традиционалних разлога изабрали класичну и традиционалну организациону структуру са званичницима и чланством. Ова слободна форма организације је уједно и снага и слабост Крв и Част покрета. Док с једне стране то отежава уништење покрета од стране ZOG-а, с друге стране лако доводи до конфликта и конфузије. Оснивач покрета, Ian Stuart Donaldson из славног Skrewdriver-а, био је рођени вођа, али је водио покрет више својом харизмом и идеализмом него параграфима и наредбама. Након што је страдао (вероватно од стране ZOG-а) нико није могао да води покрет као што је он то умео. Резултат тога била је идеолошка и лична подела унутар покрета. То није учинило ситуацију бољом, тако да су поп звезде и профитери то искористили у личне љигаве сврхе.
Британија данас има две супротстављене Крв и Част групе које обе тврде да представљају политичко наслеђе Ian Stuart-а. Иако су у овај раздор сигурно укључена и лична неслагања, он је суштински политички. Опортунисти виде Крв и Част као обичну музичку организацију која помаже народним националистичким партијама, док радикални – повезани са Combat 18 - истичу политички профил Крв и Част покрета као Национал Социјалистичке организације. Наравно, постоји много WP бендова повезаних са опортунистичком струјом и изражено у бројкама – барем за сада – изгледа да су у предности. Мада, бројност изражена у стотинама мало значи а и рок звезде долазе и одлазе. Важнији је политички утицај и квалитет људства. Радикални имају јако упориште у Скандинавији као и у целој Источној Европи, док опортунисти имају пословне везе са Немачком (који нису против радикалне струје) и са остацима шведске одпадничке групе. (Данас, 8 година након писања ове књиге, радикална струја се изразито уздигла и повезала широм света - прим. прев.). Упркос томе што се доста добрих људи – из не тако добрих разлога – окупља у сигурном комфору музичке маније опортуниста, ја за њихов шоу бизнис немам времена. Они могу да мисле да су срећни у мирним водама националистичке политике, али када ZOG одлучи да продрма брод – као што се десило у Шведској и Чешкој – већина њигових извођача и публике ће да огули пете бежећи из страха брзином већом од брзине поп звука. Сврха Крв и Част покрета мора бити привлачење и активирање младих Белаца преко White Power музике и других White Pride културних активности уз Национал Социјалистичко политичко усмеравање. Те следбенике треба затим увести у постојеће политичке партије/организације НС врсте. Тамо где такве организације не постоје, Крв и Част би требало или да их направи или да настави рад искључиво кроз Крв и Част.
Упркос својим манама, модел мреже је и даље најбоља и проверена алтернатива – без самозваних “вођа”, без чланских картица; вођена напред елитом активних идеалиста и уједињена заједничком везом сврхе и циља.


Reply
vizionar777
Posts: 640
Topic starter
(@vizionar777)
Noble Member
Joined: 1 month ago

Доктрине Фашизма 


За Италијане је 
светски рат био решење дубоке духовне кризе. Они су рат хтели и водили давно пре него што су га осетили и проценили. Али они су га хтели, водили, осетили и проценили са одређеним духом којег су италијански генерали и државници искористили, али који је деловао и на њих одређујући њихову политику и акције. Дух није био у потпуности јасан и конзистентан. Да му недостаје једнодушности било је посебно јасно непосредно пре рата и опет након рата, када осећаји нису били подређени ратној стези. Било је као да је осујећен двема различитим струјама које су га поделиле у два непомирљива дела. Само се треба сетити дана италијанске неутралности и дебата које су бесниле између интервенциониста и неутралиста. Лакоћа којом су обе стране прогуравале најнеконзистентније идеје је показивала како ствар није била између два опречна политичка мишљења, два супротна концепта историје, већ је ствар била између два различита темперамента, две различите душе.

За један тип особе главна је ствар била ратовати, или на страни Немачке или против Немачке: али у сваком случају ратовати, без обзира на специфичне користи - ратовати зато да се барем 
италијанска нација, која је створена пре повољним условима него вољом народа да буде нација, може подвргнути тесту у крви, тесту којег само рат може донети уједињујући све грађане у једну мисао, једну страст, једну наду, наглашавајући сваком појединцу како сви имају нешто заједничко, нешто што премашује личне интересе.

Баш то је плашило други тип особе, разборитог човека, реалист
у, онога који јасно види смртну опасност с којом ће се у рату суочити млада, неискусна, лоше припремљена нација, и онога који је такође видеонајважнију ствар - да ће, када се све размотри, погађајућа неутралност засигурно земљи донети опипљиве награде велике као и победничко суделовање.

Италијански неутралисти су се залагали за материјалну корист, корист која је опипљива, измерљива, јасна; интервенционисти су се залагали за моралну корист, корист која је неопипљива, неизмерљива - неизмерљива по мерилима која су користили њихови антагонисти. Уочи рата су ова два италијанска карактера стајала непомирљиво, очи у очи, намргођених погледа. Један са агресивним ставом, који је снажно и упорно захтевао своје кроз различите органе јавног мњења; други са дефанзивним ставом, пружајући отпор кроз парламент који се у те дане још увек чинио као да је темељни носитељ државног суверенитета. Грађански сукоб се чинио неизбежним у Италији, и грађански рат је избегнут само зато што је краљ искористио један од својих прерогатива и објавио рат против Централних сила. Овај краљевски акт је био први одлучујући корак ка решењу кризе.

II

Пор
екло кризе је још из античких времена. Она се дубоко укоренила у унутарњи дух италијанског народа. Што су биле креативне силе Рисорђиментоа [препорода]? "Италијански народ", коме неки историчари сада настоје приписати важну, ако не и одлучујућу, улогу у нашој борби за национално јединство и независност, једва да је био важан. Активно деловање је увек идеја која постаје особа - то је била једна или више одлучних воља које су биле усмерене на утврђени циљ. Нема сумње да је рађење модерне Италије дело неколицине људи. Другачије не може бити. Увек је неколицина свесна свог постојања и воље епохе, и одлучује каква ће бити њихова историја; јер они су они који виде силе на њиховом располагању и кроз те силе подстичу једну уистину активну и продуктивну силу - њихову властиту вољу.

Ту вољу ми проналазимо у песмама песника и у идејама политичких писаца, који знају како користити језик у складу са о
пштим расположењем или са расположењем које је способно постати опште. У случају Италије, у свим нашим песницима, филозофима и вођама, од Алфиерија до Фосколоа, од Леопардија до Манцонија, од Мацинија до Ђобертија ми можемо узети материјал за нову грађу, за нову врсту размишљања, нову врсту душе, нову Италију. Ова се нова Италија разликује од старе Италије у нечему што је било врло једноставно, али ипак је било од највећег значаја: ова нова Италија озбиљно схвата живот, за разлику од старе. Људи свих година су сањали Италију и причали о Италији. Идеја о Италији је била опевана у свим врстама музике, предложена у свим врстама филозофије. Али то је увек била Италија која је постојала у мозговима неких учењака чије су се спознаје мање-више одвајале од стварности. Сада стварност захтева да се уверења схвате озбиљно, да идеје постану дела. Стога је било битно да ова Италија, која је била само ствар мозгова, такође постане и ствар срца, што значи да постане нешто озбиљно, нешто живо. Ово, и ништа друго, је било значење Мацинијевог великог слогана: ,,Мисао и Акција". То је била суштина велике револуције о којој је он проповедао и коју је он остварио уградивши доктрину у срца других. Не у пуно других - у малу мањину! Али та је мањина била довољно бројна и довољно снажна да постави питање тамо где ће се добити прикладни одговор - у италијанском јавном мишљењу (узето заједно са политичком ситуацијом која је превладавала у остатку Европе). Мањина је била кадра створити доктрину да живот није игра већ мисија; да, стога, појединац има правило и сврху у послушности по којој, и у испуњењу које, он добија своју вредност; да се, стога, он мора жртвовати, мора жртвовати лични комфор, личнеинтересе, чак и живот.

Никада нити једна револуција осим 
Рисорђиментоа није имала наглашенију ову карактеристику идеалности - да мисао претходи акцији. Наш револт није био забринут за материјалне животне потребе, нити је настао из елементарних и широко распрострањених осећаја који су избијали из народних устанака и масовних немира. Покрети из 1847. и 1848. су били демонстрације, као што би ми данас рекли - ,,интелектуалаца"; то су били напори према циљу, напори мањине патриота који су били стандардни носиоци идеала и који су водили владе и људе ка достигнућима. Идеализам - схваћен као вера у долазак идеалне стварности, као начин схватања живота не као нечег фиксног унутар граница постојећих чињеница, већ као непрекидног напретка и трансформације ка нивоу вишег закона који контролише људе са баш том силом идеје - је био збир и суштина Мацинијевог учења; и он је снабдео нашу велику италијанску револуцију најупадљивијом карактеристиком. По овоме су све патриоте који су радиле на оснивању нове краљевине били МацинианистиЂоберти, Кавур, Виктор Емануел, Гарибалди. Дакако, наши писци првог ранга као Манцонии Росмини, нису имали историјске везе саМацинијем; али они су имали исту општу тенденцију каоМацини. Радећи по дивергентним линијама, сви су они дошли заједно до главне ствари: да стварни живот није живот који је, већ такође живот који би требао бити. То је уверење у бити религиозног карактера, у бити антиматеријалистичко.

III

Овај 
религиозни и идеалистички начин гледања на живот, тако карактеристичан за Рисорђименто, превладава чак јуначка времена револуције и успостављања краљевине. Он се одржао кроз време прекоРикасолијаЛанца,Селаи Мингетија, кроз време што значи до окупације Рима и систематизације наших националних финансија. Парламентарни преврат из 1876. , уистину обележава не крај, већ обуставу пута којег је Италија следила од почетка столећа. Гледиште се тада променило, не ради хировитости или слабости људи, већ ради неизбежности историје што би било идиотски данас не одобравати. У та се времена пад деснице, која је владала непрекидно од 1861. до 1876. , чинио већини људи као права победа слободе.

Десница се не може оптужити за поштивање слобода загарантованих нашим уставом; али права је истина како је десница конципирала слободу у смислу директно супротном левичарском поимању. Левица је деловала од појединца према Држави: десница је деловала од Државе према појединцу. Левичари су мислили како је,,народ" само гомила коју чине грађани. Стога су они учинили појединца средиштем и полазном тачком свих права и прерогатива које је режим слободе био обавезан поштивати.


Десничари су, напротив, били чврсти у свом поимању како се нити једна слобода не може конципирати осим унутар Државе, како слобода не може имати важан садржај одвојена од чврстог режима закона који је непобитни суверен над активностима и интересима појединаца. За десницу не може бити слободе појединца која није у складу са ауторитетом Државе. У њиховим је очима општи интерес увек био важнији од личних интереса. Закон би стога требао имати апсолутну делотворност и требао би обухватити цели живот народа.


Овај је концепт деснице очигледно био чврст; али је укључивао велике опасности када се применио без бриге за мотиве који су га изазвали. Ако нисмо опрезни, превише закона доводи до застоја и стога до истребљења живота којег Држава треба регулисати, али којег Држава не може уништити. Држава може врло лако постати форма незаинтересована за свој садржај - нешто страно супстанци коју би требала регулисати. Ако закон снађе појединца извана, тј. ако појединац није апсорбиран у живот Државе, тада појединац осећа како закон и Држава ограничавају његове активности као окови који ће га с временом угушити уколико их се он не ослободи.


Баш је то био осећај људи 1876. Земљ
и је требало ваздуха. Њен морал, економске и социјалне силе су захтевале право за развој без уплитања закона који није људе узимао у обзир. То је био историјски разлог за преврат те године; и са преносом власти са деснице на левицу почиње раздобље раста и развоја наше нације: економски раст у индустрији, пословном прометужелезници, пољопривреди, интелектуални раст унауци, образовању. Нација је добила своју форму одозго. Сада се требала борити за нови ниво, захваљујући Држави која је већ имала свој устав, административну и политичку организацију, своју војску и својефинансије, живе силе које су долазиле од иницијативе појединца изазване интересима које је Рисорђиментоупивши у свом великом идеализму, или занемарио или потпуно изоставио.

Остварење овога чини закључни рачун краља Умберта I. То је била грешка највећег министра краља Умберта, Франћеска Криспија, пошто није разумео своје време. Криспи је енергично настојао вратити ауторитет и престиж Државе против индивидуализма који је побеснео, поновно учврстити религијске идеале против тријумфалног материјализма. Стога он није био успешан пред нападима тзв. демократије.


Криспи је био у криву. То није било време за поновно извлачење старославне заставе идеализма. У то време није могло бити прича о ратовима, националном поносу, такмичењу са великим силама; није могло бити говора о постављању граница личних слобода у интересу апстрактног ентитета званог ,,Држава". Реч ,,Бог", коју је Криспи понекад користио, је била неумесна. Важније је било довођење просперитета нижим сталежима, самосвести, суделовања у политичком животу. Кампање против неписмености, свих врста социјалног законодавства, елиминација клера из јавних школа које морају бити секуларне и антиклерикалне! Током овог раздобља слободно зидарство је постало чврсто смештено у бирократији, војсци, правосуђу. Средишња моћ Државе је била ослабљена и учињена подложном краткотрајним варијацијама популарне воље што је резултат права гласа одрешеног ма које контроле одозго. Раст велике индустрије погодовао је јачању марксистичког социјализма као нове врсте моралног и политичког образовања нашег радништва. Концепт хуманости није био стварно изгубљен: али таква морална ограничења каква су била стављена на слободног појединца су била темељена на осећају како сваки човек мора инстинктивно тражити своје благостање и бранити га. Ово је био баш онај концепт против којег се Мацини борио у социјализму, иако је с правом видео како то није својствено само социјализму, већ је то припадало било којој политичкој теорији, свеједно ради ли се о либералној, демократској или антисоцијалистичкој, које терају човека према претераним правима уместо према испуњењу дужности.

Од 1876. до Великог рата ми смо имали Италију која је била материјалистичка и анти-Мацинијска, премда Италију далеко супериорнију од Италије пре и за Мацинијевог времена. Целом је нашом културом, било у природним или моралним наукама, у писању или уметности, доминирао примитивни позитивизам који је конципиран од реалности по којој ми живимо као нешто дато, нешто фабричко, и који стога ограничује и условљава људске активности поприлично одвојено од тзв. самовољних и илузорних захтева моралности. Свако је желео,,чињенице", ,,позитивне чињенице". Свако се исмевао са ,,метафизичким сновима", са неопипљивом реалности. Истина је била пред очима људи. Они су само требали отворити очи и видети је. Лепота је једино могла бити огледало истине коју нам представља природа. Патриотизам, као и све остале врлине темељене на религијском ставу ума, и које се могу спомињати само онда када народ има храбрости говорити озбиљно, постају реторичке теме за које се сматрало како их не треба дирати јер су ствар лошег укуса.

Ово 
се раздобље, којег се свако рођен у задњем делу прошлога века може добро сећати, може назвати демо-социјалистичком фазом модерне италијанске Државе. То је било раздобље које је обрадило карактеристични демократски став о личним слободама, и које је резултирало оснивањем социјализма као примарне и важне силе у Држави. То је било раздобље раста и просперитета током којег су моралне снаге развијене за време Рисорђиментоа биле нагомилане у позадини или иза кулиса.

IV

Али, крајем XIX и у првим годинама XX века, у младим се Италијанима почео манифестовати снажан дух бунта против идеја претходних генерација у политици, књижевности, науци и филозофији. Било је као да су се они уморили од досадног грађанског живота наслеђеног од њихових очева, и да су нестрпљиво желели повратак узвишеног моралног ентузијазма њихових дедова. Росмини и Ђоберти су били одавно заборављени. Њих су сада опет изнели на видело, читали, о њима се расправљало. Што се тиче Мацинија, издања његових текстова је финансирала сама Држава. Вико, велики Вико, силни проповедник идеалистичке идеологије и велики антикартезијанац и антирационалиста, постао је објект новог култа.

Позитивизам је одмах нападнут од нео-идеализма. Материјалистички приступи проучавању литературе и уметности су били оборени и дискредитовани. Унутар саме Цркве модернизам је побудио италијанско свештенство ка потреби за дубљом и модернијом културом. Чак је и социјализам подвргнут филозофском истраживању и критикован је као и друге доктрине због својих слабости и грешака; и када је у Француској Жорж Сорел отишао изнад обмана материјалистичких теорија марксистичке социјал-демократије према својој теорији синдикализма, наши су се млади италијански социјалисти окренули к њему. У Сореловим су идејама видели две ствари: прво, завршетак лицемерног ,,колаборационизма" који је изневерио и радништво и нацију; и друго, веру у моралну и идеалну реалност за коју је обавеза појединца жртвовати се, и бранити је при чему је чак и насиље оправдано. Антипарламентарни дух и морални дух синдикализма је довео италијанске социјалисте натраг у Мацинијеву орбиту.


Од великог је значаја такође био национализам, нови покрет који је управо преузимао вођство. Наш италијански национализам је био мање књижевни и више политички по свом карактеру него што је то био сличан покрет у Француској, ради тога што је код нас био повезан са старом историјском десницом која је имала дугу политичку традицију. Нови се национализам разликовао од старе деснице због тога што је ставио нагласак на идеју ,,нације"; али био је истоветан са десницом што се тиче Државе као нужне премисе за права појединаца и политичка понашања. Специјално достигнуће национализма је било то што је поновно оживео веру у нацију у италијанским срцима, што је подстакао земљу против парламентарног социјализма, и што је повео отворени напад на слободно зидарство пред којим је италијанска буржоазија била на коленима, преплашена. Синдикалисти, националисти, идеалисти су успели довести велику већину италијанске омладине назад ка духу Мацинија.


Службена, легална, парламентарна Италија, Италија која је била анти-Мацинијска и антиидеалистичка, је била против свега овога, тражећи свог вођу у човеку поуздане политичке интуиције, мајстора за политички механизам земље, човека скептичног према свим бомбастичним речима, несношљивог према компликованим концептима, ироничног, хладног, тврдоглавог, практичног - онога што би Мацини назвао ,,оштрим материјалистом". У особама као што су Мацини и Ђолити, ми можемо пронаћи слику два аспекта предратне Италије, тј. непомирљиве дуалности која је парализовала виталност земље и за коју је Велики рат требао наћи решење.


V

У почетку се учинак рата чинио прилично опречним – обележио је почетак општег дебакла италијанске Државе и моралних сила које морају чинити садржај сваке Државе. Ако је улазак у рат био тријумф идеалистичке Италије над материјалистичком Италијом, долазак мира се чинио као да је дао велико оправдање неутралистима који су представљали потоње. Након примирја наши су нам савезници окренули леђа. Наша је победа попримила све аспекте пораза. Дефетистичка је психологија, што би рекли, преузела контролу над италијанским народом и изразила се у мржњи према рату, према онима који су били одговорни за рат, чак и према нашој војсци која је победила. Анархични дух расула подигао се против сваког ауторитета. Изгледало је како је ганглије нашег економског живота напала смртоносна болест. Радници су изазивали нереде учесталим штрајковима. Сама се бирократија изгледа сврстала у редове против Државе. Израз наше духовне дисперзије је био повратак на власт Ђолитија - проклињаног неутралисте – који се пет година сматрао експонентом Италије која је умрла у рату.


Али зачудо, управо су се за време Ђолитија ствари изненада промениле у аспекту да се против Ђолитијеве Државе уздигла нова Држава. Наши су војници, наши прави војници, људи који су желели наш рат и који су ратовали свесни онога што чине, имали срећу пронаћи за свог вођу човека који је могао изразити речима све оно што је било у њиховим срцима, и који је могао учинити те речи звучнијим од буке.


Мусолини је напустио италијански социјализам 1915. како би био вернији интерпретатор у Popolo d'Italia [назив којег је одабрао за његове нове новине]. Он је био један од оних који су видели нужност нашег рата, један од оних одговорнијих за наш улазак у рат. Још се као социјалистa борио против слободног зидарства; и, црпећи своју инспирацију из Сореловог синдикализма, он је напао парламентарну корупцију реформисаних социјалиста са идеалистичким постулатима о револуцији и насиљу. Онда, имајући странку и бранећи разлоге за интервенцију, он се супротставио илузорним фантазијама пролетерског интернационализма са тврдњама о неповредивом интегритету, не само моралном већ и економском, националног организма и тиме потврдивши светост земље за раднички сталеж, као и за друге сталеже. Мусолини је био Мацинианиста оне чистокрвне врсте коју је Мацини изгледа некако увек проналазио у провинцији Ромања. Прво инстинктом, касније размишљањем, Мусолини је дошао до презира према ништавности социјалиста који су наставили проповедати револуцију за чије спровођење они никада нису имали моћ нити вољу, чак ни у најпогоднијим околностима. Снажније од икога другога, он је дошао до осећаја о нужности Државе која би била Држава закона, коју би поштовали као закон, која би била ауторитет способан тражити покорност, али у исто време и дати неоспорне доказе њене вредности за такво деловање. За Мусолинија се чинило неверованим како земља која је била кадра ратовати и победити у таквом рату којег је Италија водила и у којем је победила, треба бити бачена у расуло и бити у немилости шачице безверних политичара.


Када је Мусолини у Милану основао свој Фаши у марту 1919., покрет за поништење и негирање оног облика послератног раздобља у Италији, оно се у бити завршило. Фашисти су апеловали на Италијане који су у инат разочарењу у мир наставили веровати у рат, и који су, како би потврдили победу која је била доказ вредности рата, били склони опоравити Италију која контролише своју властиту судбину, а до које се могло доћи само путем поновне успоставе стеге и реорганизацијом социјалних и политичких сила. Од почетка, фашистичка странка је била странка од акције, а не од веровања. Оно што је њој требало није била платформа с начелима, већ идеја која би индицирала циљ и пут којим се до тога циља може доћи.


Четири године између 1919. и 1923. биле су 
окарактерисане напретком фашистичке револуције кроз акције одреда. ,,Фашистички одреди" су били сила Државе која још није била рођена, али је била на путу да се роди. У свом првом раздобљу фашистички ,,одреди" прекршили су закон старог режима јер су били одлучни уништити тај режим пошто је био некомпатибилан са националном Државом којој је фашизам тежио.Марш на Рим није био почетак, то је био крај те фазе револуције; зато што је Мусолинијевим доласком на власт фашизам ушао у сферу законитости. Након 28. октобра 1922. фашизам више није био у рату са Државом; он је био Држава, тежећи организацији која би реализовала фашизам као концепт Државе. Фашизам је већ контролисао све инструменте потребне за изградњу нове Државе. Ђолитијева је Италија била напуштена, бар што се тиче милитантне политике. Између Ђолитијеве Италије и нове Италије је текла, као што једном рече маштовити говорник - ,,бујица крви" како би спречила икоји повратак прошлости.Вековима стара криза је решена. Рат је коначно постао плодоносан за Италију.

VI

За разумевање дистинктивне суштине фашизма, ништа није поучније од поређења фашизма с Мацинијевим стајалиштем на којег сам се често позивао.


Мацини је имао политички концепт, али његова је политика била нека врста интегралне политике која се баш и не може разликовати од морала, религије и идеја живота у целини, разматрана одвојено од ових фундаменталних интереса људског духа. Ако се покуша раздвојити оно што су искључиво политичка уверења од његових религијских уверења, његове етичке свести и метафизичког концепта, онда постаје немогуће разумети огроман утицај којег су вршили његов credo [вјерују] и његова пропаганда. Уколико не сагледамо целину, не долазимо до разјашњења него до уништења оних идеја које су се доказале као јако утицајне.


У дефиницији фашизма, полазна тачка за разумевање је свеобухватност, или како би фашисти рекли - ,,тоталитарни" опсег фашистичке доктрине, која се не бави само политичком организацијом и политичком тенденцијом, већ се бави целом вољом, размишљањима и осећајима нације.


Постоји и друга једнако важна 
тачка. Фашизам није филозофија. Још мање је религија. Није чак ни политичка теорија која се може исказати формулама. Значај фашизма је то да се он не држи чврсто за специјалне тезе за које се с времена на време заузима. Када је стицајем околности фашизам објавио свој програм, циљ, концепт који треба реализирати кроз акцију, фашизам није оклевао напустити их када се у пракси показало да су неадекватни, или неконзистентни с начелима фашизма. Фашизам никада није био вољан угрозити своју будућност. Мусолини се хвалио тиме што је tempista, како је његов прави понос ,,добро темпирање": он доноси одлуке и делује у складу с њима у правом тренутку, тј. онда када су сви услови и околности, који их чине остваривим и прикладним, сазрели како треба. Овим се показује како се фашизам враћа најригорознијем значењу Мацинијеве ,,Мисли и Акције", чиме су та два термина тако савршено коинцидентна да нити једна мисао нема вредност ако се још није изразила у акцији. Стварни ,,погледи" Дучеа[Duce, вођа] су они које он формулише и извршава истовремено.

Је ли због тога фашизам ,,антиинтелектуалан", као што је често оптуживан? Фашизам јест изузетно антиинтелектуалан, и изузетноМацинијевски, уколико интелектуализам значи одвајање мисли од акције, знања од живота, мозга од срца, теорије од праксе. Фашизам је непријатељ свих утопијских система који немају храбрости суочити се с тестом реалности. Фашизам је непријатељ свих оних наука и филозофија које остају само ствар маште или размишљања. Фашизам не оспорава вредност културе, вредност виших интелектуалних трагања којима је мисао ојачана као извор акције. Фашистички антиинтелектуализам презире типични плод италијанских образованих класа: leterato - човека који се игра са знањем и мислима без било каквог осећаја одговорности према практичном свету. Фашизам је непријатељ лоше културе тј. културе која не образује, која не ствара људе, већ радије ствара цепидлаке и естете, егоисте, морално и политички индиферентне људе. Фашизам нема користи од човека који је ,,изнад сукоба" када је у опасности његова земља или њени важни интереси.

Својствено свом гнушању према ,,интелектуализму", фашизам преферира не губити време на конструисању апстрактних теорија о себи. Али када кажемо да фашизам није систем или доктрина, не смемо закључити како је фашизам слепа пракса или чисто инстинктивна метода. Уколико систем или филозофија значе жива мисао, начело универзалног карактера које сваким даном открива своју унутрашњу плодност и значај, онда је фашизам савршени систем са чврсто утврђеним темељима и са ригорозном логиком у свом развоју; и сви који осећају истинитост и виталност начелног посла за свој развој, час делују па поништавају, час иду напред па истим путем натраг, према томе како се посао који обављају покаже у односу према начелу, тј. је ли у складу с начелом или одступа од начела.


И коначно стижемо до треће тачке.


Фашистички систем није политички систем, али му је центар гравитације у политици. Фашизам је настао како би решио озбиљне политичке проблеме послератне Италије. И представио је себе као политичку методу. Али у супротстављању и решавању политичких проблема фашизам се руководи својом природом, такорећи својом методом, разматра морална, религијска и филозофска питања и открива и демонстрира свој свеобухватни тоталитарни карактер. Тек након што смо разумели политички карактер фашистичког принципа, способни смо адекватно разумети дубљи концепт живота који наглашава тај принцип и из којег тај принцип настаје. Политичка доктрина фашизма није цели садржај фашизма. Она је пре проминентнији аспект и, уопштено говорећи, најинтересантнији аспект.

VII

Политика фашизма се у потпуности окреће око концепта националне Државе; и према томе има додирне тачке са националистичким доктринама, а у исто време има и разлике од националистичких доктрина што је важно имати на уму.


И фашизам и национализам сматрају Државу темељем свих права и извор свих вредности за појединце који је сачињавају. И за једне и за друге Држава није последица - Држава је принцип. Али у случају национализма, однос којег индивидуалистички либерализам, а такође и социјализам, замишља између појединца и Државе је инвертиран. Пошто је Држава принцип, појединац постаје последица - он је нешто што проналази претходника у Држави: Држава га лимитира и одређује његов начин постојања, ограничава његову слободу, веже га за комад земље на којем је рођен, на којем он мора живети и на којем ће умрети. У случају фашизма, Држава и појединац су једна те иста ствар, они су нераздвојни појмови нужне синтезе.


Национализам заправо темељи Државу на концепту нације - нација је ентитет који премашује вољу и живот појединца зато што је конципирана као објективно постојање без обзира на свест појединаца, постоји чак и ако појединац не ради ништа како би је створио. За националисте нација постоји не као врлина грађанске воље, већ као темељ, чињеница, нешто што стварно постоји у природи.


За фашизам, напротив, Држава је потпуно духовна креација. Она је национална Држава зато што је за фашисте сама нација креација ума а не материјална претпоставка, није темељ, није нешто што стварно постоји у природи. За фашисте нација никада није истински направљена; стога ни Држава не може доћи до апсолутне форме пошто је нација политичка манифестација. За фашисте је Држава увек in fieri [у току]. У нашим је рукама у потпуности; зато имамо озбиљну одговорност према њој.

Али фашистичка Држава која је створена свешћу и вољом грађана, која није наметнута грађанима, не може имати однос са масама којег претпоставља национализам.


Национализам изједначује Државу са нацијом, и каже да је направљена од нације тј. постојаћег ентитета, и да се не мора створити већ само препознати или спознати. Стога националисти требају имати владајућу класу интелектуалног карактера, која је била свесна нације и која је може разумети, схватити и узвисити. Даље, ауторитет Државе није био продукт, већ претпоставка. Држава не може зависити о народу - већ народ зависи о Држави, и о ауторитету Државе, као извору живота којег живи и без којег не би могао живети. Стога је националистичка Држава била аристократска Држава која се наметала масама путем дате јој силе.


Насупрот том
е фашистичка Држава је народна Држава и као таква је демократска Држава par excellence. Однос између Државе и грађана (не само неких грађана, већ свих грађана) је стога врло присан тако да Држава постоји само док постоји грађанин који узрокује њено постојање, и уколико постоји грађанин који узрокује њено постојање. Њено је стварање стога стварање свести о њој у појединцима, у масама. Отудапотреба за странком, и свим инструментима пропаганде и образовања које фашизам користи како би мисли и вољу Дучеа учинио мислима и вољом маса. Отуд огромни задатак којег фашизам ставља пред себе покушавајући довести целе масе народа унутар странке, почевши од мале деце.

О народном карактеру фашистичке Државе зависи највећа социјална и уставна реформа - оснивање Корпорација од синдиката. Овом реформом фашизам преузима од синдикализма идеју о моралној и образовној функцији синдиката. Али Корпорација синдиката је била нужна како би се синдикат довео под државну стегу, и како би их се учинило изразом државног организма изнутра. Корпорација синдиката је средство којим фашистичка Држава креће у потрагу за појединцем како би створила себе кроз вољу појединца. Али појединац којег тражи није апстрактни политички појединац којег је стари либерализам узимао здраво за готово. Он је само појединац који се увек може пронаћи, појединац који постоји као специјализована продуктивна сила, и који се због своје специјализације доводи до уједињења са осталим појединцима његове категорије те он заједно са њима почиње припадати једној великој економској целини која је ништа друго него нација.


Ова велика реформа се већ добрано реализује. Томе су национализам, синдикализам, па чак и либерализам тежили у прошлости. Јер чак је и либерализам критиковао старе реформе политичког представништва, тражећи неки систем органског представништва који ће одговарати структуралној стварности Државе.


Фашистички концепт слободе је стварна вредност, бит овог прогласа. Фашистички је 
Дуче једном расправљао о теми ,,Сила или пристанак?"; и он је закључио како су та два појма нераздвојна, како један подразумева други и како не могу постојати раздвојено; другим речима, ауторитет Државе и слобода грађана чине непрекидни круг у којем ауторитет претпоставља слободу и слобода ауторитет. Јер слобода може постојати само унутар Државе, а Држава значи ауторитет. Али Држава није ентитет који лебди над главама својих грађана. Држава је једно са личношћу грађана. Фашизам се уистину суочава са контрастом не између слободе и ауторитета, већ између праве, конкретне слободе која постоји и апстрактне, илузорне слободе која не може постојати.

Либерализам је прекинуо горе споменути круг поставивши појединца против Државе и слободу против ауторитета. Оно што је либерал желео јесте слобода која је против Државе, слобода која је представљала ограничење Државе; међутим либерал је морао уступити своје место Држави која је била ограничење слободе. Апсурдности својствене либералном концепту слободе су биле очигледне и самим либералима у раному XIXвеку. Није заслуга фашизма што се поновно указује на њих. Фашизам има своја властита решења за парадокс око слободе и ауторитета. Ауторитет Државе је апсолут. Он не пристаје на компромисе, не ценка се, не предаје нити један део свог поља другим моралним или религијским начелима који би се могли сукобљавати са свешћу појединца. Али с друге стране, Држава постаје стварност само у свести њенихпојединаца. Фашистичка Корпоративна Држава опскрбљује представнички систем који је озбиљнији и реалнији него било који други пре измишљени систем, те је стога слободнија од старе либералне Државе.


Reply
Page 2 / 2
Share: